niedziela, 18 marca 2018

warstwa

na Kujawach nie powinno być zimniej niż u mnie w Wielkopolsce. Z tego co wiem PC p/w to się daje od 6,5-7 maks 8kW na 120m2 domu. Ten twój atlantic 10kW, GGWC, isomury i okna nie potrzebują 2 warstwy sytropioanu! Chyba, że masz już przykryte siatka z klejem i wiesz o dziurach. Jak nie to piankuj, klej, siatka, i spokój! Albo dołóż po 15 cm w ściany i dach, 50mb rury do GGWC i kup piecyk akumulacyjny na prąd, całość w II taryfie a mi sprzedaj PC za 70% ceny.mam sam styropian żeby było śmieszniej to się zastanawiam jeszcze nad piecem na węgiel - taki za 2-2,5 tyś . dołożę ten styropian bo jak ktoś do mnie przychodzi i patrzy w szczytach na styro to mu się wydaję że mam 12-15cm styro i tak mnie chwalą wtedy że dobra grubość To u Ciebie 3 warstwa to tynk czy 2ga warstwa styropianu taki żarcik. Chyba za dużo kupiłeś styropianu bo ja jeszcze nie znam ludzi co robią ścianę 3W a wewnątrz 22 cm styropianu na mijankę. Nie o grubość mi chodzi ale o mijankę w celu wyeliminowania mostka - bo przecież wątek jest o mostku. No cóż, można jak Ty, ale lepiej nie, szkoda roboty, a w 3W to bardzo szkoda. Czemu szkoda roboty i lepiej nie ? - Mam mur 3w - porotherm 25 dry fix ( dodatkowo uszczelnione wszystkie szczeliny pionowe pianką poliuratanową) , 22 cm styro z neoporem ( termoorganiki ) w dwu warstwach + 12 cm ekoklinkier ( melanż ). Dla mnie ciepły ( U ok. 0,13 ), cichy, trwały , o dość dobrej akumulacyjności i ładny - czyli optimum. Poza tym - Jak coś nadal czekam na teorie o zasadności stosowania styropianu frezowanego o grubości powyżej np: 18 cm i może ktoś od razu da namiar na system ociepleń gdzie sprzedawca zaleca stosowanie 2 warstw i to bez kołków! (nie mylić z druga warstwą na obróbki np okien czy jakieś bonie na rogach). Może taż jakaś norma czy się klej 1 warstwę czy dwie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz