niedziela, 18 marca 2018

doświadczenie

ja Ci proponuję 3 doświadczenia: - oświeć to ciemne plemię polaków co kołkują już 12 cm styro - oświeć producentów klejów i styropianu w jakim są wielkim błędzie - oświeć ITB bo nie zdają sobie sprawy, że tak można oczywiście masz rację. Ja chciałem tylko poszukać 1 odpowiedzi - kupować styropian z frezem czy bez do domu energooszczędnego (wg mnie ok 45kW na m2 dla jasności). Wychodzi mi, że nie warto przy grubym styropianie dopłacać do frezu. Wystarczy poprawnie wykonać ocieplenie z piankowaniem a styropian zakupić z 2 , 3 miesiące przed ociepleniem aby się upewnić, że zostanie wysezonowany. powyzej 20 cm producenci nie produkuja styopianu z frezem - chyba nie maja maszyn ... ja kupowałem 30 bez frezu , kazdy bloczek byl klejony do kolejnego by uniknąć późniejszego piankowania (jak ktos pisał wcześniej pianka nie wchodzi głęboko) Przy okazji myślałem o robieniu na mijankę. Generalnie przy dobrze wykonanej robocie 1 warstwy styropianu nie ma to znaczenia. A biorąc pod uwagę, że robienie przepychanie kanalizacji Warszawa na mijankę 2 warstw nikt nie zaleca to ja bym pomyślał (może) o ich zakołkowaniu. Ale wtedy cała ta mijanka ma mały sens z kołkami. Zakładamy że zmieścimy sie do 200tyś zł budujemy z ytonga 24 + 20cm styro ocieplenie 0,031 lambda okna chcemy dośc dobre - więc koszt z montazem ok 20-23k nie wiem czy wystarcz kasy żeby przykryć dach czymś poza papą... Chcemy oczywiście otynkowac z zewnątrz by przykryć styro akurat ścian zewnetrznych jest tu tak niewiele, że cena ytonga ma niewielkie znaczenie. jeśli zlikwidujecie narożne okno i lukarnę na poddaszu, i zrezygnujecie z najnowszych cudów techniki pozostając przy podstawowych instalacjach, to może 250 tys.... a i co ważne generalnie ma być wariant energooszczędny....wiec solidne ocieplenie no i niestety praktycznie wszystko systemem zleconym. Czy te 200tyś zł to realna kwota? i ile według was będzie ten dom kosztował pod klucz? w kosztorysie piszą że z instalacjami 300k.... Myślałem też o kołkach (te metalowe widać na kamerce na pewno. Nie to co u aadamuss23 plastikowe i co najważniejsze chyba Ty robiłeś te kółka ze styro) ale nie są one konieczne dla domu jednorodzinnego. I jak ktoś ma 2 warstwy bez kołków to pewnie nic nie odpadnie, ale ja wolę być bardziej bliski zaleceniom ITB i producentów. Tylko roboty trzeba pilnować skoro u Ciebie się trzyma to wszędzie będzie!mam 33 cm i kołki (o kołkach pisałem już - bo bez kołków było różnie) i na kamerze nie widać żadnych śladów kołka - kołki z tworzywa, styro bez frezu i żadnych śladów łączeń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz