niedziela, 18 marca 2018

dopiankować

Dopasować się da, ale mostek pozostaje bo to tylko złudzenie że jest szczelne. dopiero po zlicowaniu styropianów np. pianką jest szczelnie. Popatrz w necie na zdjęcia elewacji w kamerce termo. a zobaczysz. Nie mówiąc o tym że niektórzy dają 20cm styro i potem go dziurawiom wkładając w niego przewodnik jakim jest kołek.Kołkowanie oczywiście odrzucam! Robię "normowo" 1 warstwa styro i bez kołkowania. Po analizie za i przeciw frezowi kupuję bez frezu! Ten 15mm frez pozwala praktycznie na penetrację pianką 15mm, gorzej się go układa i dopasowuje. Trudniej jest ocenić inwestorowi jak wygląda szczelina za frezem (za ząbkiem). Przy okazji kosztował by mnie +1000 pln (w tej cenie miałbym styropian na 2 warstwy!) Po mojej analizie stwierdzam, że lepiej jest dołożyć 300pln na piankę niż 1000 pln frez (a potem i tak 200 pln na piankę). Przy grubości 22 cm i prawidłowo zrobionym dopiankowaniu nie ma prawa być mostków. Grunt, że robię bez kołków (to na kamerce zawsze wychodzi). Aaa i mam mocne postanowienie. 2 dni urlopu na panikowanie razem z wykonawcami o czy ich uprzedziłem. pierwsza warstwa to styro klejony na klej w worku webera na wianuszek a nie na placki zeby nie bylo ruchu powietrza między styro a ścianą. Drugą warstwę kleiłem na klej w piance soudala. na to siatka i dwa razy klej i na to grunt, każdą warstwę piankowałem w szczelinach. Cały dom zrobiłem bez żadnego kołka.na wianuszek' czyli klej kladziemy na krawędziach płyty plus ze dwa kleksy po środku. robi się tak żeby zamknąć powietrze znajdujące się pomiędzy płytą styro a ścianą, na youtube są filmiki jak się to robi więc obejrzyj Też wykonałem ocieplenie stryro 22cm w dwu warstwach ( 10 + 12 ) z przesunięciem płyt ( i dodatkowym wypełnieniem szczelin pianka poliuretanową ) - myślę że szczelniejsze niż gdybym robił 1 warstwę 22 cm z frezem. Ale myślę że tak naprawdę to różnice w izolacyjnosci pomiędzy 2 warstwy bez frezu a 1 z frezem przy dopatrzeniu pomijalne . Każdy chwali to co ma. to dlaczego sprzedawcy i nawet producenci styropianu twierdzą, że powyżej 15 - 18 cm nie warto dawać frezu. Czy oni są pierwszymi na planecie ziemia, którym nie zależy na droższej sprzedaży!? Producenci nawet wprost powiedzieli, ze frez został wymyślony dla cieńszego styropianu. Chyba, że mnie kłamali. Jeszcze raz proszę o zdjęcia styropianu 20cm zrobionego pomiary hałasu wentylacji przeciętnie gdzie na kamerze termowizyjnej widać mostki termiczne. Jak nie zrobisz fuszerki to jedna, gruba warstwa styropianu i to bez frezu! poczytajcie ile się pisze: kołkować czy nie kołkować. Ludzie mają ten dylemat raptem przy 15 cm styropianu a wy śmiało walicie 2 warstwy po 10cm bez kołkowania. Elita forum!!! Chaby, że kołkowaliście a wtedy te wasze frezy i 2 warstwy w ... można wsadzić. A i dodzwoniłem się do sprzedawcy styro, jednego z liderów rynku, radziłem się o kleje, siatkę itp. Na koniec podpytałem panią czy warto wchodzić w frez (Pani z działu doradztwa technicznego producenta). Przyznała nieśmiało, że przy prawidłowo wykonanym ociepleniu nie ma to absolutnie sensu przy grubych styropianach czyli powyżej jej zdaniem 18 cm! Ja biorę 22 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz